Chefen – Vi Keeland

Boken Chefen av Vi Keeland är den första av flera fristående böcker med ankytning till Montlake Romance. Vi Keeland vars namn är ett pseudonym är en bästsäljande författare som är listad på bland annat New York Times, Wall Street Journal och USA Today. Denna bok innehåller allt från intima delar till oskyldigt flörtande, men även känsloladdade situationer.

Reese är på en dålig dejt och vill bara därifrån. Chase råkar höra telefonsamtalet som Reese har med sin väninna utanför restaurangtoaletten. Hon tycker att han är en arrogant jävel men samtidigt så attraherades hon av honom. Efter telefonsamtalet så tror Reese att hon aldrig kommer träffa Chase igen. Hon kan inte riktigt kan låta bli att tänka på honom och hans perfekta rufsiga hår.

Reese bestämmer sig ändå för att gå tillbaka till sin tråkiga dejt. Men hon släpper inte Chase med blicken, eftersom han själv sitter på en dejt. Allt förändrades när Chase och hans dejt byter bord och sätter sig på bordet bredvid. Han låtsades känna Reese från high school. Han hittar på en historia om dem som verkar vara så trovärdig att till och med Reese tror på den. Men kommer de att träffas igen?

Chase kämpar med sitt förflutna, där han fästmö blev mördad men mordet har aldrig lösts. När han träffar Reese den där kvällen utanför restaurangtoaletten så förändrades allt och han bara visste att han ville träffa Reese igen, men vill hon samma sak som han?

Efter en tid när Reese är på gymet med mannen som hon dejtar så ser hon åter Chase. Då minns hon hur roligt hon hade på dejten men egentligen inte med dejten, det var när Chase satte sig vid bordet bredvid som det roliga böjade. De börjar prata och hon berättar att hon måste hitta ett nytt jobb. Då erbjuder han sig att hjälpa henne och hon får hans nummer. Detta blir början på en relation som antingen kan sluta i katastrof eller leda till kärlek.

När Reese ska på jobbintervju möter hon Chase i hissen. Innan jobbintervjun överhörde hon ett samtal i korridoren mellan Chase och Sam som hon har haft kontakt med gällande jobbet. Bland annat tycker Chase att det inte är så bra att hon ska börja jobba där. Hon inser att Chase inte bara jobbar på företaget utan även är chef och ägare. Reese fattar ett beslut att det kommer inte att fungera att jobba på samma arbetsplats som mannen som får henne ur balans.

Resse berättar för Chase att hon hörde vad han sa till Sam. Då ändrar han sig. Han vill inte att hon ska försvinna ur hans liv. De vet att det finns en stark kemi mellan dem som ingen av dem kan dölja eller förneka. Men Reese har en strikt policy om att ha förhållanden på jobbet. Kommer hon att kunna stå emot Chase charm och hans godhet? Och kommer han att kunna motstå denna kvinna som tog hans hjärta första gången de sågs?

Vi Keeland har verkligen skrivit en bok som jag inte kunde lägga ifrån mig. Det är en bok med en del intima delar men även mycket flörtande och känsloladdade situationer. Det finns även en portion humor. Om man tycker om böcker som utspelar sig kontorsmiljö med inslag av intimitet, då är detta absolut en bok som jag kan rekommendera. Vi Keeland har verkligen fått mig att vilja läsa fler av hennes böcker. Chefen har verkligen allt och lite till.